Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; φοβίες προβλήματα άγχος θανάτου ανορεξία διαταραχή πανικού σχέσεις γονέων κατάθλιψη Ακρόπολη αυτογνωσία ψυχοθεραπεύτρια κενό αναλυτική συνεδρίες φόβος βουλιμία μετρό νευρική διάχυτη ψυχολόγοι ψυχοθεραπευτής αυτοεκτίμηση προσέγγιση ψυχοθεραπεία συμβουλευτική αναπτυξιακή εγκατάλειψη κρίσεις φαντασιώσεις γνωσιακή κέντρο συναισθήματα ψυχοθεραπείας δυσκολίες ψυχολογία συμπεριφοράς Αθήνα ψυχολόγος χαμηλή διάσχιση ραντεβού αυτοπραγμάτωση

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2012/01/g1_slider_05.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ]

Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή.

Η ΓΑΔ (Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή) είναι μια συχνή διαταραχή της εποχής μας και ιδιαίτερα τώρα που κοινωνικά επικρατεί ανασφάλεια και έλλειψη σταθερότητας, οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές διάθεσης σημειώνουν άνοδο.

Τα χαρακτηριστικά της ΓΑΔ είναι τα εξής:

  1. Υπερβολικό άγχος και ανησυχία (φοβισμένη προσδοκία) που συμβαίνουν τις περισσότερες ημέρες μιας περιόδου τουλάχιστον 6 μηνών, για μια σειρά γεγονότων ή δραστηριοτήτων.
  2. Το άτομο νιώθει ότι είναι δύσκολο να ελέγξει την ανησυχία του.
  3. Το άγχος και η ανησυχία συνδέονται με τρία ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:
  • Νευρικότητα ή αίσθημα αγωνίας ή τεντωμένα νεύρα
  • εύκολη κόπωση
  • δυσκολία συγκέντρωσης ή αίσθημα ότι το μυαλό αδειάζει
  • ευερεθιστότητα
  • μυϊκή τάση
  • διαταραχή του ύπνου (δυσκολία επέλευσης ή διατήρησης του ύπνου ή ανήσυχος, μη ικανοποιητικός ύπνος. (DSM-IV, APA, 1994)

Πολλοί μπερδεύουν την ΓΑΔ με την Διαταραχή Πανικού όμως η ΓΑΔ έχει πιο ήπια συμπτώματα, με βαθμιαία έναρξη ενώ βασικό της χαρακτηριστικό είναι το αίσθημα υπερβολικής ανησυχίας.

Tα άτομα που έχουν ΓΑΔ βιώνουν έντονο άγχος και κύρια απασχόληση τους είναι η ανησυχία για γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να συμβούν, ασχολούνται πολύ με θέματα, αποδοχής, ελέγχου, επάρκειας, ευθύνης, απειλητικές καταστάσεις κ.α. Οι σκέψεις των ατόμων αυτών τείνουν να  υπεργενικεύουν, ενώ έχουν καταστροφικό και απόλυτο χαρακτήρα.

Οι Dugas & Koerner (2005), έχουν προτείνει ότι η ανησυχία στη ΓΑΔ παίρνει τη μορφή σύγκρουσης, ανάμεσα στην συνεχή επαγρύπνηση για απειλητικά σημάδια από το περιβάλλον και στην αποφυγή ή ακόμα και πρόληψη σκέψεων που συνδέονται με απειλή. Δηλαδή, τα άτομα με ΓΑΔ από τη μια μεριά εξαιτίας της ελαττωμένης ικανότητας ανοχής στην αβεβαιότητα, συνεχώς ανιχνεύουν το περιβάλλον για υποκείμενες απειλές ή κινδύνους και από την άλλη αποφεύγουν οποιαδήποτε σκέψη έχει να κάνει με απειλή ή κίνδυνο.

Η ανοχή στην αβεβαιότητα είναι ένα χαρακτηριστικό της ΓΑΔ που λόγω της κρίσης διογκώνεται, ανοχή στην αβεβαιότητα καλείται η τάση αρνητικής αντίδρασης σε συναισθηματικό, γνωστικό και συμπεριφορικό επίπεδο, μπροστά σε καταΜήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;στάσεις και γεγονότα που χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα.

Τα άτομα που επιδεικνύουν μη ανοχή στην αβεβαιότητα, βιώνουν την αβεβαιότητα με αποδιοργάνωση και άγχος, την θεωρούν ως ιδιαίτερα αρνητική διάσταση και τείνουν να την αποφεύγουν και αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο να λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες (Buhr & Dugas, 2002, in Dugas & Koerner, 2005).

Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ανησυχίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην επίλυση καθημερινών δυσκολιών και ότι αυτό οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη αρνητικού προσανατολισμού ως προς αυτές. Ο αρνητικός προσανατολισμός ως διαδικασία είναι η εξής: απειλή, μειωμένη αυτοπεποίθηση, χαμηλή επάρκεια ελέγχου του προβλήματος, μια τάση για ματαίωση και θυμού κατά την απόπειρα επίλυσης προβλήματος και μια πεσιμιστική προοπτική της έκβασης .

Η θεραπευτική δουλειά εστιάζει στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που έχουν καταστοφικό χαρακτήρα, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από αμφιβολία ή αβεβαιότητα. Ο θεραπευόμενος μαθαίνει να αντέχει την αβεβαιότητα αφού εκ των πραγμάτων η αβεβαιότητα είναι στοιχείο της ζωής, δουλεύει θέματα που αφορούν τον έλεγχο, την διαχείριση των συναισθημάτων του αλλά και του άγχους.

Tips.

  1. Μάθε να διακρίνεις τους πραγματικούς κινδύνους από τις καταστροφικές σκέψεις.
  2. Η πρόληψη στη ζωή βοηθάει αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα προνοούμε όλα αλλά ακόμα και να μπορούσαμε δεν θα ξέραμε το αποτέλεσμα.
  3. Το άγχος σε ένα φυσιολογικό βαθμό ενεργοποιεί τον άνθρωπο, το πολύ άγχος όμως αποδιοργανώνει και το μακροχρόνιο άγχος εξαντλεί νοητικά και σωματικά τον άνθρωπο.
  4. Το να σκέφτεσαι αρνητικά για μια μελλοντική κατάσταση ώστε να μην σε πειράξει το πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα, δημιουργεί μια πεσιμιστική οπτική που μπορεί να ισοπεδώσει και ένα θετικό αποτέλεσμα.
  5. Σκέψου και ασχολήσου με αυτά που μπορείς να ελέγξεις και να επηρεάσεις, ίσως είναι λίγα αλλά η αβεβαιότητα δεν θέλει φοβισμένους ανθρώπους αλλά ψύχραιμους ώστε να μπορούν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις.

Πολλές φορές βλέποντας το δάσος νιώθουμε μικροί και φοβισμένοι βλέποντας όμως το δέντρο  – την ζωή μας ίσως μπορέσουμε πιο ψύχραιμα να πάρουμε κάποιες αποφάσεις.

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; φοβίες γνωσιακή σχέσεις ψυχοθεραπείας ψυχοθεραπευτής συμπεριφοράς συνεδρίες Ακρόπολη ψυχολογία διάχυτη ραντεβού κρίσεις αναπτυξιακή γονέων βουλιμία συμβουλευτική φόβος κέντρο αυτογνωσία προσέγγιση διαταραχή ανορεξία αυτοεκτίμηση ψυχοθεραπεύτρια μετρό διάσχιση άγχος κατάθλιψη ψυχοθεραπεία πανικού φαντασιώσεις αναλυτική νευρική Αθήνα προβλήματα χαμηλή συναισθήματα αυτοπραγμάτωση δυσκολίες ψυχολόγος κενό εγκατάλειψη ψυχολόγοι θανάτουΜήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ψυχολόγος προβλήματα ψυχολογία διάσχιση φαντασιώσεις συμβουλευτική αναπτυξιακή χαμηλή ψυχοθεραπείας διάχυτη αναλυτική φοβίες γνωσιακή ραντεβού ψυχοθεραπεία πανικού μετρό αυτοεκτίμηση άγχος κέντρο κατάθλιψη ανορεξία δυσκολίες θανάτου ψυχοθεραπευτής βουλιμία προσέγγιση αυτογνωσία συνεδρίες σχέσεις ψυχολόγοι εγκατάλειψη κρίσεις αυτοπραγμάτωση ψυχοθεραπεύτρια γονέων φόβος διαταραχή Αθήνα νευρική κενό συμπεριφοράς συναισθήματα Ακρόπολη Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; αυτοπραγμάτωση ψυχοθεραπείας μετρό αυτογνωσία διαταραχή ψυχολόγοι χαμηλή ψυχοθεραπεία ανορεξία εγκατάλειψη θανάτου νευρική άγχος συμβουλευτική αναλυτική ραντεβού δυσκολίες κενό φαντασιώσεις κατάθλιψη φοβίες προσέγγιση συμπεριφοράς φόβος διάχυτη γονέων Αθήνα ψυχολόγος Ακρόπολη πανικού γνωσιακή αυτοεκτίμηση συνεδρίες σχέσεις ψυχοθεραπεύτρια αναπτυξιακή ψυχολογία κρίσεις κέντρο προβλήματα διάσχιση βουλιμία συναισθήματα ψυχοθεραπευτής Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ραντεβού σχέσεις ανορεξία πανικού εγκατάλειψη κρίσεις φοβίες αυτοπραγμάτωση προσέγγιση φαντασιώσεις ψυχολόγοι κενό χαμηλή αναλυτική γνωσιακή κέντρο ψυχολόγος συναισθήματα άγχος διαταραχή φόβος δυσκολίες διάσχιση βουλιμία αναπτυξιακή ψυχοθεραπείας αυτοεκτίμηση αυτογνωσία θανάτου ψυχολογία προβλήματα μετρό Ακρόπολη συμπεριφοράς συνεδρίες νευρική γονέων Αθήνα ψυχοθεραπευτής διάχυτη κατάθλιψη ψυχοθεραπεύτρια συμβουλευτική ψυχοθεραπεία Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; αναπτυξιακή γνωσιακή βουλιμία ψυχολογία Ακρόπολη αναλυτική εγκατάλειψη Αθήνα ψυχοθεραπεία προσέγγιση προβλήματα διαταραχή θανάτου αυτοεκτίμηση διάχυτη ψυχοθεραπείας ψυχοθεραπεύτρια αυτοπραγμάτωση σχέσεις χαμηλή ανορεξία μετρό νευρική φαντασιώσεις πανικού κενό συμπεριφοράς φοβίες κρίσεις δυσκολίες κέντρο αυτογνωσία ραντεβού ψυχοθεραπευτής ψυχολόγος συναισθήματα γονέων διάσχιση ψυχολόγοι κατάθλιψη συμβουλευτική συνεδρίες άγχος φόβος

Τίτλος: Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2023-01-26 21:01:53
Νέα Ψυχοθεραπευτική Ομάδα Αυτογνωσίας
This is default text for notification bar