Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; φοβίες αυτογνωσία διάσχιση κενό ραντεβού ψυχοθεραπεία γονέων προβλήματα κατάθλιψη ψυχοθεραπείας εγκατάλειψη αναλυτική μετρό φαντασιώσεις Αθήνα σχέσεις ψυχολογία δυσκολίες διαταραχή αυτοεκτίμηση ψυχοθεραπευτής κρίσεις συμβουλευτική συναισθήματα αυτοπραγμάτωση άγχος Ακρόπολη συμπεριφοράς βουλιμία κέντρο ψυχολόγος φόβος θανάτου χαμηλή γνωσιακή αναπτυξιακή προσέγγιση νευρική συνεδρίες πανικού ψυχοθεραπεύτρια διάχυτη ανορεξία ψυχολόγοι

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2012/01/g1_slider_05.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ]

Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή.

Η ΓΑΔ (Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή) είναι μια συχνή διαταραχή της εποχής μας και ιδιαίτερα τώρα που κοινωνικά επικρατεί ανασφάλεια και έλλειψη σταθερότητας, οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές διάθεσης σημειώνουν άνοδο.

Τα χαρακτηριστικά της ΓΑΔ είναι τα εξής:

  1. Υπερβολικό άγχος και ανησυχία (φοβισμένη προσδοκία) που συμβαίνουν τις περισσότερες ημέρες μιας περιόδου τουλάχιστον 6 μηνών, για μια σειρά γεγονότων ή δραστηριοτήτων.
  2. Το άτομο νιώθει ότι είναι δύσκολο να ελέγξει την ανησυχία του.
  3. Το άγχος και η ανησυχία συνδέονται με τρία ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:
  • Νευρικότητα ή αίσθημα αγωνίας ή τεντωμένα νεύρα
  • εύκολη κόπωση
  • δυσκολία συγκέντρωσης ή αίσθημα ότι το μυαλό αδειάζει
  • ευερεθιστότητα
  • μυϊκή τάση
  • διαταραχή του ύπνου (δυσκολία επέλευσης ή διατήρησης του ύπνου ή ανήσυχος, μη ικανοποιητικός ύπνος. (DSM-IV, APA, 1994)

Πολλοί μπερδεύουν την ΓΑΔ με την Διαταραχή Πανικού όμως η ΓΑΔ έχει πιο ήπια συμπτώματα, με βαθμιαία έναρξη ενώ βασικό της χαρακτηριστικό είναι το αίσθημα υπερβολικής ανησυχίας.

Tα άτομα που έχουν ΓΑΔ βιώνουν έντονο άγχος και κύρια απασχόληση τους είναι η ανησυχία για γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να συμβούν, ασχολούνται πολύ με θέματα, αποδοχής, ελέγχου, επάρκειας, ευθύνης, απειλητικές καταστάσεις κ.α. Οι σκέψεις των ατόμων αυτών τείνουν να  υπεργενικεύουν, ενώ έχουν καταστροφικό και απόλυτο χαρακτήρα.

Οι Dugas & Koerner (2005), έχουν προτείνει ότι η ανησυχία στη ΓΑΔ παίρνει τη μορφή σύγκρουσης, ανάμεσα στην συνεχή επαγρύπνηση για απειλητικά σημάδια από το περιβάλλον και στην αποφυγή ή ακόμα και πρόληψη σκέψεων που συνδέονται με απειλή. Δηλαδή, τα άτομα με ΓΑΔ από τη μια μεριά εξαιτίας της ελαττωμένης ικανότητας ανοχής στην αβεβαιότητα, συνεχώς ανιχνεύουν το περιβάλλον για υποκείμενες απειλές ή κινδύνους και από την άλλη αποφεύγουν οποιαδήποτε σκέψη έχει να κάνει με απειλή ή κίνδυνο.

Η ανοχή στην αβεβαιότητα είναι ένα χαρακτηριστικό της ΓΑΔ που λόγω της κρίσης διογκώνεται, ανοχή στην αβεβαιότητα καλείται η τάση αρνητικής αντίδρασης σε συναισθηματικό, γνωστικό και συμπεριφορικό επίπεδο, μπροστά σε καταΜήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;στάσεις και γεγονότα που χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα.

Τα άτομα που επιδεικνύουν μη ανοχή στην αβεβαιότητα, βιώνουν την αβεβαιότητα με αποδιοργάνωση και άγχος, την θεωρούν ως ιδιαίτερα αρνητική διάσταση και τείνουν να την αποφεύγουν και αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο να λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες (Buhr & Dugas, 2002, in Dugas & Koerner, 2005).

Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ανησυχίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην επίλυση καθημερινών δυσκολιών και ότι αυτό οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη αρνητικού προσανατολισμού ως προς αυτές. Ο αρνητικός προσανατολισμός ως διαδικασία είναι η εξής: απειλή, μειωμένη αυτοπεποίθηση, χαμηλή επάρκεια ελέγχου του προβλήματος, μια τάση για ματαίωση και θυμού κατά την απόπειρα επίλυσης προβλήματος και μια πεσιμιστική προοπτική της έκβασης .

Η θεραπευτική δουλειά εστιάζει στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που έχουν καταστοφικό χαρακτήρα, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από αμφιβολία ή αβεβαιότητα. Ο θεραπευόμενος μαθαίνει να αντέχει την αβεβαιότητα αφού εκ των πραγμάτων η αβεβαιότητα είναι στοιχείο της ζωής, δουλεύει θέματα που αφορούν τον έλεγχο, την διαχείριση των συναισθημάτων του αλλά και του άγχους.

Tips.

  1. Μάθε να διακρίνεις τους πραγματικούς κινδύνους από τις καταστροφικές σκέψεις.
  2. Η πρόληψη στη ζωή βοηθάει αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα προνοούμε όλα αλλά ακόμα και να μπορούσαμε δεν θα ξέραμε το αποτέλεσμα.
  3. Το άγχος σε ένα φυσιολογικό βαθμό ενεργοποιεί τον άνθρωπο, το πολύ άγχος όμως αποδιοργανώνει και το μακροχρόνιο άγχος εξαντλεί νοητικά και σωματικά τον άνθρωπο.
  4. Το να σκέφτεσαι αρνητικά για μια μελλοντική κατάσταση ώστε να μην σε πειράξει το πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα, δημιουργεί μια πεσιμιστική οπτική που μπορεί να ισοπεδώσει και ένα θετικό αποτέλεσμα.
  5. Σκέψου και ασχολήσου με αυτά που μπορείς να ελέγξεις και να επηρεάσεις, ίσως είναι λίγα αλλά η αβεβαιότητα δεν θέλει φοβισμένους ανθρώπους αλλά ψύχραιμους ώστε να μπορούν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις.

Πολλές φορές βλέποντας το δάσος νιώθουμε μικροί και φοβισμένοι βλέποντας όμως το δέντρο  – την ζωή μας ίσως μπορέσουμε πιο ψύχραιμα να πάρουμε κάποιες αποφάσεις.

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; διαταραχή προσέγγιση ανορεξία συναισθήματα εγκατάλειψη ψυχολόγος μετρό ψυχολόγοι φαντασιώσεις ψυχοθεραπεύτρια θανάτου γονέων συμπεριφοράς γνωσιακή χαμηλή νευρική αναλυτική Ακρόπολη αυτοεκτίμηση δυσκολίες φόβος προβλήματα ψυχοθεραπείας πανικού ψυχολογία κατάθλιψη κενό ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπεία άγχος βουλιμία ραντεβού κέντρο κρίσεις αυτοπραγμάτωση αυτογνωσία φοβίες σχέσεις συμβουλευτική Αθήνα αναπτυξιακή διάσχιση διάχυτη συνεδρίεςΜήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; κενό θανάτου ψυχολόγοι συμβουλευτική αυτοεκτίμηση φαντασιώσεις αυτοπραγμάτωση συναισθήματα Ακρόπολη φοβίες γονέων χαμηλή ανορεξία διάχυτη προβλήματα φόβος ψυχολόγος δυσκολίες Αθήνα νευρική αναπτυξιακή ψυχοθεραπευτής αναλυτική διαταραχή εγκατάλειψη κατάθλιψη αυτογνωσία ραντεβού σχέσεις άγχος προσέγγιση πανικού ψυχοθεραπεία ψυχοθεραπεύτρια συνεδρίες μετρό συμπεριφοράς κέντρο γνωσιακή ψυχολογία διάσχιση βουλιμία κρίσεις ψυχοθεραπείας Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; χαμηλή πανικού ψυχοθεραπεύτρια προσέγγιση φόβος φαντασιώσεις γνωσιακή προβλήματα ανορεξία ψυχοθεραπευτής κέντρο αναλυτική δυσκολίες σχέσεις ψυχολογία αυτοπραγμάτωση αυτογνωσία ραντεβού ψυχοθεραπείας άγχος διάχυτη συμπεριφοράς αναπτυξιακή ψυχολόγος συνεδρίες μετρό φοβίες κρίσεις ψυχολόγοι συμβουλευτική κατάθλιψη διαταραχή αυτοεκτίμηση βουλιμία Ακρόπολη συναισθήματα διάσχιση εγκατάλειψη γονέων θανάτου ψυχοθεραπεία νευρική Αθήνα κενό Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ψυχοθεραπείας διαταραχή ραντεβού προβλήματα φαντασιώσεις κρίσεις κέντρο εγκατάλειψη άγχος Ακρόπολη διάχυτη ψυχοθεραπεία ψυχοθεραπευτής συναισθήματα κατάθλιψη συνεδρίες συμπεριφοράς διάσχιση αυτοπραγμάτωση γονέων προσέγγιση ψυχολόγοι νευρική πανικού σχέσεις συμβουλευτική γνωσιακή Αθήνα ψυχολογία κενό ψυχοθεραπεύτρια δυσκολίες αναλυτική αναπτυξιακή φοβίες χαμηλή ψυχολόγος αυτοεκτίμηση φόβος αυτογνωσία μετρό θανάτου ανορεξία βουλιμία

Τίτλος: Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2020-06-28 01:34:29