Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ανορεξία συμβουλευτική διάσχιση βουλιμία Ακρόπολη εγκατάλειψη φοβίες διαταραχή κατάθλιψη φαντασιώσεις ψυχολόγοι ψυχοθεραπεία ραντεβού αυτοπραγμάτωση ψυχοθεραπευτής θανάτου ψυχοθεραπείας δυσκολίες συμπεριφοράς άγχος Αθήνα χαμηλή φόβος μετρό ψυχοθεραπεύτρια ψυχολόγος προβλήματα συνεδρίες αναλυτική κέντρο αυτοεκτίμηση συναισθήματα γονέων ψυχολογία κρίσεις γνωσιακή αυτογνωσία κενό πανικού διάχυτη προσέγγιση νευρική σχέσεις αναπτυξιακή

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2012/01/g1_slider_05.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ]

Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή.

Η ΓΑΔ (Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή) είναι μια συχνή διαταραχή της εποχής μας και ιδιαίτερα τώρα που κοινωνικά επικρατεί ανασφάλεια και έλλειψη σταθερότητας, οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές διάθεσης σημειώνουν άνοδο.

Τα χαρακτηριστικά της ΓΑΔ είναι τα εξής:

  1. Υπερβολικό άγχος και ανησυχία (φοβισμένη προσδοκία) που συμβαίνουν τις περισσότερες ημέρες μιας περιόδου τουλάχιστον 6 μηνών, για μια σειρά γεγονότων ή δραστηριοτήτων.
  2. Το άτομο νιώθει ότι είναι δύσκολο να ελέγξει την ανησυχία του.
  3. Το άγχος και η ανησυχία συνδέονται με τρία ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:
  • Νευρικότητα ή αίσθημα αγωνίας ή τεντωμένα νεύρα
  • εύκολη κόπωση
  • δυσκολία συγκέντρωσης ή αίσθημα ότι το μυαλό αδειάζει
  • ευερεθιστότητα
  • μυϊκή τάση
  • διαταραχή του ύπνου (δυσκολία επέλευσης ή διατήρησης του ύπνου ή ανήσυχος, μη ικανοποιητικός ύπνος. (DSM-IV, APA, 1994)

Πολλοί μπερδεύουν την ΓΑΔ με την Διαταραχή Πανικού όμως η ΓΑΔ έχει πιο ήπια συμπτώματα, με βαθμιαία έναρξη ενώ βασικό της χαρακτηριστικό είναι το αίσθημα υπερβολικής ανησυχίας.

Tα άτομα που έχουν ΓΑΔ βιώνουν έντονο άγχος και κύρια απασχόληση τους είναι η ανησυχία για γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να συμβούν, ασχολούνται πολύ με θέματα, αποδοχής, ελέγχου, επάρκειας, ευθύνης, απειλητικές καταστάσεις κ.α. Οι σκέψεις των ατόμων αυτών τείνουν να  υπεργενικεύουν, ενώ έχουν καταστροφικό και απόλυτο χαρακτήρα.

Οι Dugas & Koerner (2005), έχουν προτείνει ότι η ανησυχία στη ΓΑΔ παίρνει τη μορφή σύγκρουσης, ανάμεσα στην συνεχή επαγρύπνηση για απειλητικά σημάδια από το περιβάλλον και στην αποφυγή ή ακόμα και πρόληψη σκέψεων που συνδέονται με απειλή. Δηλαδή, τα άτομα με ΓΑΔ από τη μια μεριά εξαιτίας της ελαττωμένης ικανότητας ανοχής στην αβεβαιότητα, συνεχώς ανιχνεύουν το περιβάλλον για υποκείμενες απειλές ή κινδύνους και από την άλλη αποφεύγουν οποιαδήποτε σκέψη έχει να κάνει με απειλή ή κίνδυνο.

Η ανοχή στην αβεβαιότητα είναι ένα χαρακτηριστικό της ΓΑΔ που λόγω της κρίσης διογκώνεται, ανοχή στην αβεβαιότητα καλείται η τάση αρνητικής αντίδρασης σε συναισθηματικό, γνωστικό και συμπεριφορικό επίπεδο, μπροστά σε καταΜήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;στάσεις και γεγονότα που χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα.

Τα άτομα που επιδεικνύουν μη ανοχή στην αβεβαιότητα, βιώνουν την αβεβαιότητα με αποδιοργάνωση και άγχος, την θεωρούν ως ιδιαίτερα αρνητική διάσταση και τείνουν να την αποφεύγουν και αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο να λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες (Buhr & Dugas, 2002, in Dugas & Koerner, 2005).

Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ανησυχίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην επίλυση καθημερινών δυσκολιών και ότι αυτό οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη αρνητικού προσανατολισμού ως προς αυτές. Ο αρνητικός προσανατολισμός ως διαδικασία είναι η εξής: απειλή, μειωμένη αυτοπεποίθηση, χαμηλή επάρκεια ελέγχου του προβλήματος, μια τάση για ματαίωση και θυμού κατά την απόπειρα επίλυσης προβλήματος και μια πεσιμιστική προοπτική της έκβασης .

Η θεραπευτική δουλειά εστιάζει στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που έχουν καταστοφικό χαρακτήρα, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από αμφιβολία ή αβεβαιότητα. Ο θεραπευόμενος μαθαίνει να αντέχει την αβεβαιότητα αφού εκ των πραγμάτων η αβεβαιότητα είναι στοιχείο της ζωής, δουλεύει θέματα που αφορούν τον έλεγχο, την διαχείριση των συναισθημάτων του αλλά και του άγχους.

Tips.

  1. Μάθε να διακρίνεις τους πραγματικούς κινδύνους από τις καταστροφικές σκέψεις.
  2. Η πρόληψη στη ζωή βοηθάει αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα προνοούμε όλα αλλά ακόμα και να μπορούσαμε δεν θα ξέραμε το αποτέλεσμα.
  3. Το άγχος σε ένα φυσιολογικό βαθμό ενεργοποιεί τον άνθρωπο, το πολύ άγχος όμως αποδιοργανώνει και το μακροχρόνιο άγχος εξαντλεί νοητικά και σωματικά τον άνθρωπο.
  4. Το να σκέφτεσαι αρνητικά για μια μελλοντική κατάσταση ώστε να μην σε πειράξει το πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα, δημιουργεί μια πεσιμιστική οπτική που μπορεί να ισοπεδώσει και ένα θετικό αποτέλεσμα.
  5. Σκέψου και ασχολήσου με αυτά που μπορείς να ελέγξεις και να επηρεάσεις, ίσως είναι λίγα αλλά η αβεβαιότητα δεν θέλει φοβισμένους ανθρώπους αλλά ψύχραιμους ώστε να μπορούν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις.

Πολλές φορές βλέποντας το δάσος νιώθουμε μικροί και φοβισμένοι βλέποντας όμως το δέντρο  – την ζωή μας ίσως μπορέσουμε πιο ψύχραιμα να πάρουμε κάποιες αποφάσεις.

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; θανάτου φόβος μετρό αυτογνωσία προβλήματα ραντεβού αυτοπραγμάτωση Ακρόπολη σχέσεις ψυχοθεραπεύτρια εγκατάλειψη συναισθήματα ψυχοθεραπευτής δυσκολίες συμβουλευτική γνωσιακή Αθήνα συμπεριφοράς πανικού γονέων αναλυτική κατάθλιψη προσέγγιση βουλιμία ψυχολογία αυτοεκτίμηση αναπτυξιακή άγχος κέντρο νευρική κενό κρίσεις διαταραχή ψυχοθεραπεία διάχυτη φοβίες ανορεξία διάσχιση συνεδρίες φαντασιώσεις ψυχολόγοι χαμηλή ψυχολόγος ψυχοθεραπείαςΜήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; αυτοεκτίμηση ψυχοθεραπευτής ψυχολογία ψυχοθεραπεία διαταραχή ψυχοθεραπεύτρια μετρό αναπτυξιακή φαντασιώσεις σχέσεις δυσκολίες ψυχολόγοι συμβουλευτική κατάθλιψη εγκατάλειψη γνωσιακή ραντεβού άγχος κενό Ακρόπολη συνεδρίες φόβος αναλυτική βουλιμία συναισθήματα διάσχιση διάχυτη ψυχολόγος φοβίες προσέγγιση γονέων κρίσεις κέντρο θανάτου ανορεξία αυτοπραγμάτωση Αθήνα νευρική συμπεριφοράς αυτογνωσία πανικού χαμηλή ψυχοθεραπείας προβλήματα Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ανορεξία αναλυτική ψυχοθεραπεία συμπεριφοράς μετρό δυσκολίες Αθήνα ψυχολογία κενό αυτοεκτίμηση διάχυτη συναισθήματα σχέσεις ραντεβού ψυχολόγος ψυχολόγοι γνωσιακή βουλιμία κρίσεις φόβος αυτογνωσία ψυχοθεραπευτής φοβίες πανικού προβλήματα θανάτου άγχος αυτοπραγμάτωση κατάθλιψη συνεδρίες αναπτυξιακή χαμηλή γονέων προσέγγιση συμβουλευτική ψυχοθεραπεύτρια διάσχιση Ακρόπολη ψυχοθεραπείας διαταραχή εγκατάλειψη φαντασιώσεις κέντρο νευρική Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; γνωσιακή διάσχιση ραντεβού συναισθήματα γονέων συνεδρίες ψυχοθεραπείας Ακρόπολη νευρική αυτογνωσία εγκατάλειψη κενό ψυχολόγος ψυχολογία προσέγγιση κέντρο ψυχολόγοι διαταραχή αναπτυξιακή αυτοεκτίμηση προβλήματα μετρό συμπεριφοράς Αθήνα αυτοπραγμάτωση συμβουλευτική θανάτου ψυχοθεραπεύτρια κατάθλιψη σχέσεις αναλυτική πανικού ψυχοθεραπευτής χαμηλή ανορεξία διάχυτη κρίσεις ψυχοθεραπεία βουλιμία φαντασιώσεις δυσκολίες φόβος άγχος φοβίες Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; προσέγγιση κατάθλιψη σχέσεις διαταραχή ψυχοθεραπεύτρια ανορεξία Αθήνα συνεδρίες φαντασιώσεις αναπτυξιακή δυσκολίες ψυχοθεραπείας συμπεριφοράς πανικού νευρική διάσχιση ραντεβού χαμηλή φοβίες συναισθήματα αναλυτική συμβουλευτική μετρό Ακρόπολη εγκατάλειψη κενό γονέων ψυχοθεραπευτής διάχυτη αυτοεκτίμηση αυτογνωσία κρίσεις άγχος γνωσιακή θανάτου ψυχοθεραπεία προβλήματα ψυχολογία ψυχολόγοι κέντρο αυτοπραγμάτωση φόβος βουλιμία ψυχολόγος

Τίτλος: Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2021-09-30 22:01:01