Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; κρίσεις συνεδρίες ψυχολόγος ψυχολογία διάσχιση φαντασιώσεις προσέγγιση αυτοεκτίμηση άγχος συμβουλευτική ψυχολόγοι δυσκολίες προβλήματα Αθήνα πανικού χαμηλή κενό εγκατάλειψη διάχυτη κέντρο θανάτου αυτοπραγμάτωση φοβίες διαταραχή συμπεριφοράς κατάθλιψη ανορεξία μετρό νευρική φόβος αναπτυξιακή ψυχοθεραπεύτρια ψυχοθεραπείας ραντεβού αναλυτική ψυχοθεραπεία γονέων συναισθήματα γνωσιακή ψυχοθεραπευτής αυτογνωσία σχέσεις βουλιμία Ακρόπολη

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2012/01/g1_slider_05.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ]

Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή.

Η ΓΑΔ (Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή) είναι μια συχνή διαταραχή της εποχής μας και ιδιαίτερα τώρα που κοινωνικά επικρατεί ανασφάλεια και έλλειψη σταθερότητας, οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές διάθεσης σημειώνουν άνοδο.

Τα χαρακτηριστικά της ΓΑΔ είναι τα εξής:

  1. Υπερβολικό άγχος και ανησυχία (φοβισμένη προσδοκία) που συμβαίνουν τις περισσότερες ημέρες μιας περιόδου τουλάχιστον 6 μηνών, για μια σειρά γεγονότων ή δραστηριοτήτων.
  2. Το άτομο νιώθει ότι είναι δύσκολο να ελέγξει την ανησυχία του.
  3. Το άγχος και η ανησυχία συνδέονται με τρία ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:
  • Νευρικότητα ή αίσθημα αγωνίας ή τεντωμένα νεύρα
  • εύκολη κόπωση
  • δυσκολία συγκέντρωσης ή αίσθημα ότι το μυαλό αδειάζει
  • ευερεθιστότητα
  • μυϊκή τάση
  • διαταραχή του ύπνου (δυσκολία επέλευσης ή διατήρησης του ύπνου ή ανήσυχος, μη ικανοποιητικός ύπνος. (DSM-IV, APA, 1994)

Πολλοί μπερδεύουν την ΓΑΔ με την Διαταραχή Πανικού όμως η ΓΑΔ έχει πιο ήπια συμπτώματα, με βαθμιαία έναρξη ενώ βασικό της χαρακτηριστικό είναι το αίσθημα υπερβολικής ανησυχίας.

Tα άτομα που έχουν ΓΑΔ βιώνουν έντονο άγχος και κύρια απασχόληση τους είναι η ανησυχία για γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να συμβούν, ασχολούνται πολύ με θέματα, αποδοχής, ελέγχου, επάρκειας, ευθύνης, απειλητικές καταστάσεις κ.α. Οι σκέψεις των ατόμων αυτών τείνουν να  υπεργενικεύουν, ενώ έχουν καταστροφικό και απόλυτο χαρακτήρα.

Οι Dugas & Koerner (2005), έχουν προτείνει ότι η ανησυχία στη ΓΑΔ παίρνει τη μορφή σύγκρουσης, ανάμεσα στην συνεχή επαγρύπνηση για απειλητικά σημάδια από το περιβάλλον και στην αποφυγή ή ακόμα και πρόληψη σκέψεων που συνδέονται με απειλή. Δηλαδή, τα άτομα με ΓΑΔ από τη μια μεριά εξαιτίας της ελαττωμένης ικανότητας ανοχής στην αβεβαιότητα, συνεχώς ανιχνεύουν το περιβάλλον για υποκείμενες απειλές ή κινδύνους και από την άλλη αποφεύγουν οποιαδήποτε σκέψη έχει να κάνει με απειλή ή κίνδυνο.

Η ανοχή στην αβεβαιότητα είναι ένα χαρακτηριστικό της ΓΑΔ που λόγω της κρίσης διογκώνεται, ανοχή στην αβεβαιότητα καλείται η τάση αρνητικής αντίδρασης σε συναισθηματικό, γνωστικό και συμπεριφορικό επίπεδο, μπροστά σε καταΜήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;στάσεις και γεγονότα που χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα.

Τα άτομα που επιδεικνύουν μη ανοχή στην αβεβαιότητα, βιώνουν την αβεβαιότητα με αποδιοργάνωση και άγχος, την θεωρούν ως ιδιαίτερα αρνητική διάσταση και τείνουν να την αποφεύγουν και αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο να λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες (Buhr & Dugas, 2002, in Dugas & Koerner, 2005).

Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ανησυχίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην επίλυση καθημερινών δυσκολιών και ότι αυτό οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη αρνητικού προσανατολισμού ως προς αυτές. Ο αρνητικός προσανατολισμός ως διαδικασία είναι η εξής: απειλή, μειωμένη αυτοπεποίθηση, χαμηλή επάρκεια ελέγχου του προβλήματος, μια τάση για ματαίωση και θυμού κατά την απόπειρα επίλυσης προβλήματος και μια πεσιμιστική προοπτική της έκβασης .

Η θεραπευτική δουλειά εστιάζει στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που έχουν καταστοφικό χαρακτήρα, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από αμφιβολία ή αβεβαιότητα. Ο θεραπευόμενος μαθαίνει να αντέχει την αβεβαιότητα αφού εκ των πραγμάτων η αβεβαιότητα είναι στοιχείο της ζωής, δουλεύει θέματα που αφορούν τον έλεγχο, την διαχείριση των συναισθημάτων του αλλά και του άγχους.

Tips.

  1. Μάθε να διακρίνεις τους πραγματικούς κινδύνους από τις καταστροφικές σκέψεις.
  2. Η πρόληψη στη ζωή βοηθάει αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα προνοούμε όλα αλλά ακόμα και να μπορούσαμε δεν θα ξέραμε το αποτέλεσμα.
  3. Το άγχος σε ένα φυσιολογικό βαθμό ενεργοποιεί τον άνθρωπο, το πολύ άγχος όμως αποδιοργανώνει και το μακροχρόνιο άγχος εξαντλεί νοητικά και σωματικά τον άνθρωπο.
  4. Το να σκέφτεσαι αρνητικά για μια μελλοντική κατάσταση ώστε να μην σε πειράξει το πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα, δημιουργεί μια πεσιμιστική οπτική που μπορεί να ισοπεδώσει και ένα θετικό αποτέλεσμα.
  5. Σκέψου και ασχολήσου με αυτά που μπορείς να ελέγξεις και να επηρεάσεις, ίσως είναι λίγα αλλά η αβεβαιότητα δεν θέλει φοβισμένους ανθρώπους αλλά ψύχραιμους ώστε να μπορούν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις.

Πολλές φορές βλέποντας το δάσος νιώθουμε μικροί και φοβισμένοι βλέποντας όμως το δέντρο  – την ζωή μας ίσως μπορέσουμε πιο ψύχραιμα να πάρουμε κάποιες αποφάσεις.

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; γονέων Ακρόπολη ψυχοθεραπεύτρια διάχυτη ψυχολόγοι χαμηλή διαταραχή προσέγγιση αυτογνωσία βουλιμία άγχος ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπεία φαντασιώσεις κενό ψυχολογία ραντεβού αυτοπραγμάτωση φοβίες μετρό αναλυτική αναπτυξιακή εγκατάλειψη σχέσεις Αθήνα συμπεριφοράς πανικού ανορεξία θανάτου συναισθήματα γνωσιακή αυτοεκτίμηση ψυχολόγος κρίσεις συνεδρίες ψυχοθεραπείας κέντρο διάσχιση δυσκολίες φόβος νευρική προβλήματα κατάθλιψη συμβουλευτικήΜήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; κρίσεις φαντασιώσεις συμπεριφοράς φοβίες εγκατάλειψη αυτογνωσία ψυχολόγοι αναλυτική νευρική άγχος κέντρο συναισθήματα Αθήνα γνωσιακή γονέων αυτοπραγμάτωση ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπείας κατάθλιψη κενό ραντεβού προσέγγιση δυσκολίες σχέσεις φόβος ψυχοθεραπεία ψυχολόγος ψυχολογία θανάτου ανορεξία συμβουλευτική πανικού ψυχοθεραπεύτρια διάχυτη βουλιμία αναπτυξιακή Ακρόπολη μετρό συνεδρίες προβλήματα διάσχιση χαμηλή αυτοεκτίμηση διαταραχή Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; κέντρο γονέων ανορεξία ψυχοθεραπεύτρια συμπεριφοράς βουλιμία Ακρόπολη φοβίες αναλυτική ψυχοθεραπείας διάσχιση θανάτου γνωσιακή διάχυτη κρίσεις ψυχοθεραπεία Αθήνα αυτογνωσία δυσκολίες χαμηλή συμβουλευτική αυτοπραγμάτωση κενό νευρική άγχος κατάθλιψη συναισθήματα διαταραχή φαντασιώσεις πανικού εγκατάλειψη φόβος μετρό ψυχοθεραπευτής σχέσεις προβλήματα προσέγγιση αναπτυξιακή ραντεβού ψυχολόγοι ψυχολόγος ψυχολογία συνεδρίες αυτοεκτίμηση Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; νευρική ψυχοθεραπεία μετρό κατάθλιψη Αθήνα προβλήματα αυτογνωσία συμβουλευτική ψυχολόγοι γονέων φοβίες ψυχολογία συνεδρίες ψυχοθεραπεύτρια ψυχολόγος διαταραχή ραντεβού κενό δυσκολίες διάσχιση ψυχοθεραπευτής βουλιμία χαμηλή ανορεξία συναισθήματα γνωσιακή σχέσεις αυτοπραγμάτωση θανάτου αναπτυξιακή φόβος φαντασιώσεις κρίσεις αναλυτική αυτοεκτίμηση πανικού συμπεριφοράς διάχυτη άγχος προσέγγιση Ακρόπολη εγκατάλειψη κέντρο ψυχοθεραπείας Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ψυχοθεραπείας άγχος διάσχιση αυτοεκτίμηση συμβουλευτική κέντρο ραντεβού ψυχολογία προβλήματα ψυχοθεραπεύτρια φόβος ψυχοθεραπευτής Ακρόπολη διάχυτη χαμηλή αυτογνωσία θανάτου γονέων γνωσιακή πανικού ψυχολόγος αυτοπραγμάτωση ψυχολόγοι κρίσεις σχέσεις βουλιμία διαταραχή ανορεξία φαντασιώσεις κατάθλιψη φοβίες προσέγγιση νευρική εγκατάλειψη Αθήνα μετρό συνεδρίες κενό συναισθήματα αναπτυξιακή συμπεριφοράς ψυχοθεραπεία δυσκολίες αναλυτική Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; αναλυτική γονέων σχέσεις ανορεξία συνεδρίες θανάτου νευρική φόβος ψυχοθεραπευτής χαμηλή φαντασιώσεις Αθήνα ψυχολόγοι αναπτυξιακή συμπεριφοράς προβλήματα άγχος κρίσεις διάσχιση βουλιμία φοβίες συναισθήματα δυσκολίες προσέγγιση ψυχολογία ραντεβού ψυχοθεραπείας πανικού συμβουλευτική ψυχολόγος διαταραχή αυτοπραγμάτωση εγκατάλειψη μετρό κατάθλιψη κενό γνωσιακή ψυχοθεραπεύτρια αυτογνωσία Ακρόπολη αυτοεκτίμηση διάχυτη κέντρο ψυχοθεραπεία

Τίτλος: Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2021-07-23 22:01:16