Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; συμβουλευτική σχέσεις αυτοεκτίμηση πανικού διάσχιση συνεδρίες μετρό ψυχολόγοι αναλυτική προσέγγιση ψυχοθεραπείας αυτογνωσία Ακρόπολη χαμηλή ραντεβού Αθήνα διαταραχή φόβος δυσκολίες αναπτυξιακή διάχυτη συναισθήματα νευρική ψυχολογία ψυχοθεραπευτής εγκατάλειψη βουλιμία κέντρο ψυχοθεραπεία κατάθλιψη κρίσεις ψυχοθεραπεύτρια ψυχολόγος άγχος ανορεξία συμπεριφοράς αυτοπραγμάτωση φαντασιώσεις προβλήματα φοβίες θανάτου κενό γονέων γνωσιακή

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2012/01/g1_slider_05.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ]

Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή.

Η ΓΑΔ (Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή) είναι μια συχνή διαταραχή της εποχής μας και ιδιαίτερα τώρα που κοινωνικά επικρατεί ανασφάλεια και έλλειψη σταθερότητας, οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές διάθεσης σημειώνουν άνοδο.

Τα χαρακτηριστικά της ΓΑΔ είναι τα εξής:

  1. Υπερβολικό άγχος και ανησυχία (φοβισμένη προσδοκία) που συμβαίνουν τις περισσότερες ημέρες μιας περιόδου τουλάχιστον 6 μηνών, για μια σειρά γεγονότων ή δραστηριοτήτων.
  2. Το άτομο νιώθει ότι είναι δύσκολο να ελέγξει την ανησυχία του.
  3. Το άγχος και η ανησυχία συνδέονται με τρία ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:
  • Νευρικότητα ή αίσθημα αγωνίας ή τεντωμένα νεύρα
  • εύκολη κόπωση
  • δυσκολία συγκέντρωσης ή αίσθημα ότι το μυαλό αδειάζει
  • ευερεθιστότητα
  • μυϊκή τάση
  • διαταραχή του ύπνου (δυσκολία επέλευσης ή διατήρησης του ύπνου ή ανήσυχος, μη ικανοποιητικός ύπνος. (DSM-IV, APA, 1994)

Πολλοί μπερδεύουν την ΓΑΔ με την Διαταραχή Πανικού όμως η ΓΑΔ έχει πιο ήπια συμπτώματα, με βαθμιαία έναρξη ενώ βασικό της χαρακτηριστικό είναι το αίσθημα υπερβολικής ανησυχίας.

Tα άτομα που έχουν ΓΑΔ βιώνουν έντονο άγχος και κύρια απασχόληση τους είναι η ανησυχία για γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να συμβούν, ασχολούνται πολύ με θέματα, αποδοχής, ελέγχου, επάρκειας, ευθύνης, απειλητικές καταστάσεις κ.α. Οι σκέψεις των ατόμων αυτών τείνουν να  υπεργενικεύουν, ενώ έχουν καταστροφικό και απόλυτο χαρακτήρα.

Οι Dugas & Koerner (2005), έχουν προτείνει ότι η ανησυχία στη ΓΑΔ παίρνει τη μορφή σύγκρουσης, ανάμεσα στην συνεχή επαγρύπνηση για απειλητικά σημάδια από το περιβάλλον και στην αποφυγή ή ακόμα και πρόληψη σκέψεων που συνδέονται με απειλή. Δηλαδή, τα άτομα με ΓΑΔ από τη μια μεριά εξαιτίας της ελαττωμένης ικανότητας ανοχής στην αβεβαιότητα, συνεχώς ανιχνεύουν το περιβάλλον για υποκείμενες απειλές ή κινδύνους και από την άλλη αποφεύγουν οποιαδήποτε σκέψη έχει να κάνει με απειλή ή κίνδυνο.

Η ανοχή στην αβεβαιότητα είναι ένα χαρακτηριστικό της ΓΑΔ που λόγω της κρίσης διογκώνεται, ανοχή στην αβεβαιότητα καλείται η τάση αρνητικής αντίδρασης σε συναισθηματικό, γνωστικό και συμπεριφορικό επίπεδο, μπροστά σε καταΜήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;στάσεις και γεγονότα που χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα.

Τα άτομα που επιδεικνύουν μη ανοχή στην αβεβαιότητα, βιώνουν την αβεβαιότητα με αποδιοργάνωση και άγχος, την θεωρούν ως ιδιαίτερα αρνητική διάσταση και τείνουν να την αποφεύγουν και αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο να λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες (Buhr & Dugas, 2002, in Dugas & Koerner, 2005).

Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ανησυχίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην επίλυση καθημερινών δυσκολιών και ότι αυτό οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη αρνητικού προσανατολισμού ως προς αυτές. Ο αρνητικός προσανατολισμός ως διαδικασία είναι η εξής: απειλή, μειωμένη αυτοπεποίθηση, χαμηλή επάρκεια ελέγχου του προβλήματος, μια τάση για ματαίωση και θυμού κατά την απόπειρα επίλυσης προβλήματος και μια πεσιμιστική προοπτική της έκβασης .

Η θεραπευτική δουλειά εστιάζει στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που έχουν καταστοφικό χαρακτήρα, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από αμφιβολία ή αβεβαιότητα. Ο θεραπευόμενος μαθαίνει να αντέχει την αβεβαιότητα αφού εκ των πραγμάτων η αβεβαιότητα είναι στοιχείο της ζωής, δουλεύει θέματα που αφορούν τον έλεγχο, την διαχείριση των συναισθημάτων του αλλά και του άγχους.

Tips.

  1. Μάθε να διακρίνεις τους πραγματικούς κινδύνους από τις καταστροφικές σκέψεις.
  2. Η πρόληψη στη ζωή βοηθάει αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα προνοούμε όλα αλλά ακόμα και να μπορούσαμε δεν θα ξέραμε το αποτέλεσμα.
  3. Το άγχος σε ένα φυσιολογικό βαθμό ενεργοποιεί τον άνθρωπο, το πολύ άγχος όμως αποδιοργανώνει και το μακροχρόνιο άγχος εξαντλεί νοητικά και σωματικά τον άνθρωπο.
  4. Το να σκέφτεσαι αρνητικά για μια μελλοντική κατάσταση ώστε να μην σε πειράξει το πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα, δημιουργεί μια πεσιμιστική οπτική που μπορεί να ισοπεδώσει και ένα θετικό αποτέλεσμα.
  5. Σκέψου και ασχολήσου με αυτά που μπορείς να ελέγξεις και να επηρεάσεις, ίσως είναι λίγα αλλά η αβεβαιότητα δεν θέλει φοβισμένους ανθρώπους αλλά ψύχραιμους ώστε να μπορούν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις.

Πολλές φορές βλέποντας το δάσος νιώθουμε μικροί και φοβισμένοι βλέποντας όμως το δέντρο  – την ζωή μας ίσως μπορέσουμε πιο ψύχραιμα να πάρουμε κάποιες αποφάσεις.

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; μετρό γνωσιακή ψυχολόγοι ψυχολόγος διάχυτη συνεδρίες φαντασιώσεις αυτοπραγμάτωση αυτοεκτίμηση ψυχοθεραπευτής φόβος αυτογνωσία σχέσεις διάσχιση συμβουλευτική αναλυτική δυσκολίες βουλιμία ψυχοθεραπεύτρια Ακρόπολη προσέγγιση κατάθλιψη νευρική γονέων κέντρο πανικού ραντεβού ανορεξία άγχος κρίσεις φοβίες ψυχολογία διαταραχή συμπεριφοράς ψυχοθεραπεία θανάτου συναισθήματα εγκατάλειψη προβλήματα Αθήνα κενό ψυχοθεραπείας χαμηλή αναπτυξιακήΜήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; Αθήνα κατάθλιψη άγχος ψυχοθεραπείας αυτογνωσία σχέσεις πανικού αυτοεκτίμηση φοβίες νευρική ψυχολογία ψυχοθεραπεύτρια ψυχολόγος ψυχοθεραπεία ανορεξία ψυχολόγοι συμβουλευτική συμπεριφοράς διάχυτη μετρό διάσχιση γονέων χαμηλή ραντεβού εγκατάλειψη κέντρο βουλιμία φαντασιώσεις κενό προσέγγιση αυτοπραγμάτωση Ακρόπολη ψυχοθεραπευτής διαταραχή αναλυτική συναισθήματα συνεδρίες δυσκολίες αναπτυξιακή κρίσεις προβλήματα θανάτου γνωσιακή φόβος Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; χαμηλή ψυχολόγος Ακρόπολη αναπτυξιακή ψυχοθεραπεία μετρό αναλυτική φαντασιώσεις εγκατάλειψη ραντεβού βουλιμία ψυχολογία φόβος ψυχοθεραπευτής συναισθήματα γνωσιακή φοβίες ψυχολόγοι ψυχοθεραπεύτρια άγχος συνεδρίες προβλήματα συμπεριφοράς κέντρο Αθήνα νευρική θανάτου κενό γονέων διάχυτη αυτοεκτίμηση δυσκολίες πανικού ανορεξία αυτοπραγμάτωση προσέγγιση κατάθλιψη σχέσεις κρίσεις συμβουλευτική αυτογνωσία ψυχοθεραπείας διαταραχή διάσχιση Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; συμπεριφοράς μετρό χαμηλή ραντεβού διαταραχή άγχος κατάθλιψη ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπεία ψυχολόγος διάσχιση κρίσεις αυτογνωσία διάχυτη κέντρο θανάτου εγκατάλειψη αναπτυξιακή ψυχοθεραπεύτρια δυσκολίες φοβίες νευρική φαντασιώσεις κενό βουλιμία σχέσεις πανικού ψυχοθεραπείας συνεδρίες αυτοπραγμάτωση ανορεξία ψυχολογία Ακρόπολη γνωσιακή Αθήνα συμβουλευτική φόβος αναλυτική αυτοεκτίμηση γονέων προσέγγιση ψυχολόγοι συναισθήματα προβλήματα Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; συμβουλευτική κρίσεις δυσκολίες φόβος συνεδρίες νευρική ψυχολογία ψυχολόγος ψυχοθεραπεύτρια χαμηλή Ακρόπολη ψυχοθεραπείας φαντασιώσεις θανάτου αυτοπραγμάτωση άγχος διάσχιση ψυχολόγοι γονέων αναπτυξιακή ανορεξία αναλυτική κατάθλιψη γνωσιακή μετρό Αθήνα συμπεριφοράς κέντρο διαταραχή αυτοεκτίμηση βουλιμία ραντεβού πανικού αυτογνωσία προβλήματα κενό ψυχοθεραπευτής προσέγγιση φοβίες ψυχοθεραπεία συναισθήματα εγκατάλειψη σχέσεις διάχυτη Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ψυχολογία χαμηλή ψυχοθεραπείας άγχος κρίσεις αυτογνωσία διάχυτη Ακρόπολη αναπτυξιακή δυσκολίες διάσχιση θανάτου πανικού κατάθλιψη συναισθήματα ραντεβού αναλυτική φοβίες κέντρο προβλήματα προσέγγιση αυτοπραγμάτωση συνεδρίες γονέων συμβουλευτική ψυχοθεραπευτής νευρική βουλιμία ψυχοθεραπεύτρια ψυχολόγος φόβος συμπεριφοράς γνωσιακή σχέσεις ανορεξία Αθήνα διαταραχή ψυχολόγοι εγκατάλειψη κενό μετρό αυτοεκτίμηση ψυχοθεραπεία φαντασιώσεις

Τίτλος: Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2019-09-03 01:34:24