Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; αυτοπραγμάτωση ψυχοθεραπεύτρια συνεδρίες πανικού Αθήνα νευρική ψυχολόγοι άγχος εγκατάλειψη προσέγγιση Ακρόπολη κρίσεις κατάθλιψη ψυχοθεραπείας βουλιμία διαταραχή συναισθήματα ψυχοθεραπευτής προβλήματα γονέων κέντρο μετρό αναπτυξιακή ψυχοθεραπεία ραντεβού συμπεριφοράς διάχυτη ψυχολογία φόβος χαμηλή αυτοεκτίμηση συμβουλευτική φαντασιώσεις θανάτου δυσκολίες γνωσιακή ψυχολόγος διάσχιση αναλυτική κενό ανορεξία αυτογνωσία σχέσεις φοβίες

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2012/01/g1_slider_05.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ]

Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή.

Η ΓΑΔ (Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή) είναι μια συχνή διαταραχή της εποχής μας και ιδιαίτερα τώρα που κοινωνικά επικρατεί ανασφάλεια και έλλειψη σταθερότητας, οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές διάθεσης σημειώνουν άνοδο.

Τα χαρακτηριστικά της ΓΑΔ είναι τα εξής:

  1. Υπερβολικό άγχος και ανησυχία (φοβισμένη προσδοκία) που συμβαίνουν τις περισσότερες ημέρες μιας περιόδου τουλάχιστον 6 μηνών, για μια σειρά γεγονότων ή δραστηριοτήτων.
  2. Το άτομο νιώθει ότι είναι δύσκολο να ελέγξει την ανησυχία του.
  3. Το άγχος και η ανησυχία συνδέονται με τρία ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:
  • Νευρικότητα ή αίσθημα αγωνίας ή τεντωμένα νεύρα
  • εύκολη κόπωση
  • δυσκολία συγκέντρωσης ή αίσθημα ότι το μυαλό αδειάζει
  • ευερεθιστότητα
  • μυϊκή τάση
  • διαταραχή του ύπνου (δυσκολία επέλευσης ή διατήρησης του ύπνου ή ανήσυχος, μη ικανοποιητικός ύπνος. (DSM-IV, APA, 1994)

Πολλοί μπερδεύουν την ΓΑΔ με την Διαταραχή Πανικού όμως η ΓΑΔ έχει πιο ήπια συμπτώματα, με βαθμιαία έναρξη ενώ βασικό της χαρακτηριστικό είναι το αίσθημα υπερβολικής ανησυχίας.

Tα άτομα που έχουν ΓΑΔ βιώνουν έντονο άγχος και κύρια απασχόληση τους είναι η ανησυχία για γεγονότα και καταστάσεις που μπορεί να συμβούν, ασχολούνται πολύ με θέματα, αποδοχής, ελέγχου, επάρκειας, ευθύνης, απειλητικές καταστάσεις κ.α. Οι σκέψεις των ατόμων αυτών τείνουν να  υπεργενικεύουν, ενώ έχουν καταστροφικό και απόλυτο χαρακτήρα.

Οι Dugas & Koerner (2005), έχουν προτείνει ότι η ανησυχία στη ΓΑΔ παίρνει τη μορφή σύγκρουσης, ανάμεσα στην συνεχή επαγρύπνηση για απειλητικά σημάδια από το περιβάλλον και στην αποφυγή ή ακόμα και πρόληψη σκέψεων που συνδέονται με απειλή. Δηλαδή, τα άτομα με ΓΑΔ από τη μια μεριά εξαιτίας της ελαττωμένης ικανότητας ανοχής στην αβεβαιότητα, συνεχώς ανιχνεύουν το περιβάλλον για υποκείμενες απειλές ή κινδύνους και από την άλλη αποφεύγουν οποιαδήποτε σκέψη έχει να κάνει με απειλή ή κίνδυνο.

Η ανοχή στην αβεβαιότητα είναι ένα χαρακτηριστικό της ΓΑΔ που λόγω της κρίσης διογκώνεται, ανοχή στην αβεβαιότητα καλείται η τάση αρνητικής αντίδρασης σε συναισθηματικό, γνωστικό και συμπεριφορικό επίπεδο, μπροστά σε καταΜήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;στάσεις και γεγονότα που χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα.

Τα άτομα που επιδεικνύουν μη ανοχή στην αβεβαιότητα, βιώνουν την αβεβαιότητα με αποδιοργάνωση και άγχος, την θεωρούν ως ιδιαίτερα αρνητική διάσταση και τείνουν να την αποφεύγουν και αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στο να λειτουργούν υπό τέτοιες συνθήκες (Buhr & Dugas, 2002, in Dugas & Koerner, 2005).

Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ανησυχίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην επίλυση καθημερινών δυσκολιών και ότι αυτό οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη αρνητικού προσανατολισμού ως προς αυτές. Ο αρνητικός προσανατολισμός ως διαδικασία είναι η εξής: απειλή, μειωμένη αυτοπεποίθηση, χαμηλή επάρκεια ελέγχου του προβλήματος, μια τάση για ματαίωση και θυμού κατά την απόπειρα επίλυσης προβλήματος και μια πεσιμιστική προοπτική της έκβασης .

Η θεραπευτική δουλειά εστιάζει στις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που έχουν καταστοφικό χαρακτήρα, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από αμφιβολία ή αβεβαιότητα. Ο θεραπευόμενος μαθαίνει να αντέχει την αβεβαιότητα αφού εκ των πραγμάτων η αβεβαιότητα είναι στοιχείο της ζωής, δουλεύει θέματα που αφορούν τον έλεγχο, την διαχείριση των συναισθημάτων του αλλά και του άγχους.

Tips.

  1. Μάθε να διακρίνεις τους πραγματικούς κινδύνους από τις καταστροφικές σκέψεις.
  2. Η πρόληψη στη ζωή βοηθάει αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα προνοούμε όλα αλλά ακόμα και να μπορούσαμε δεν θα ξέραμε το αποτέλεσμα.
  3. Το άγχος σε ένα φυσιολογικό βαθμό ενεργοποιεί τον άνθρωπο, το πολύ άγχος όμως αποδιοργανώνει και το μακροχρόνιο άγχος εξαντλεί νοητικά και σωματικά τον άνθρωπο.
  4. Το να σκέφτεσαι αρνητικά για μια μελλοντική κατάσταση ώστε να μην σε πειράξει το πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα, δημιουργεί μια πεσιμιστική οπτική που μπορεί να ισοπεδώσει και ένα θετικό αποτέλεσμα.
  5. Σκέψου και ασχολήσου με αυτά που μπορείς να ελέγξεις και να επηρεάσεις, ίσως είναι λίγα αλλά η αβεβαιότητα δεν θέλει φοβισμένους ανθρώπους αλλά ψύχραιμους ώστε να μπορούν να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις.

Πολλές φορές βλέποντας το δάσος νιώθουμε μικροί και φοβισμένοι βλέποντας όμως το δέντρο  – την ζωή μας ίσως μπορέσουμε πιο ψύχραιμα να πάρουμε κάποιες αποφάσεις.

Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ψυχολογία χαμηλή γονέων ψυχολόγος ανορεξία φόβος σχέσεις αυτοεκτίμηση ραντεβού συμβουλευτική ψυχοθεραπευτής αυτογνωσία φαντασιώσεις άγχος ψυχοθεραπεία ψυχολόγοι φοβίες γνωσιακή συμπεριφοράς συναισθήματα εγκατάλειψη κέντρο διάσχιση νευρική προβλήματα θανάτου προσέγγιση διάχυτη συνεδρίες πανικού διαταραχή αυτοπραγμάτωση κατάθλιψη κρίσεις αναλυτική ψυχοθεραπείας Ακρόπολη ψυχοθεραπεύτρια κενό βουλιμία μετρό αναπτυξιακή δυσκολίες ΑθήναΜήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; ψυχολόγοι ψυχοθεραπεία σχέσεις κρίσεις κέντρο Ακρόπολη κατάθλιψη φοβίες βουλιμία θανάτου συνεδρίες προσέγγιση ραντεβού ψυχοθεραπεύτρια αναπτυξιακή ανορεξία πανικού αναλυτική διάχυτη αυτοεκτίμηση άγχος εγκατάλειψη συναισθήματα συμπεριφοράς δυσκολίες κενό Αθήνα ψυχοθεραπείας διαταραχή αυτογνωσία ψυχοθεραπευτής γονέων αυτοπραγμάτωση χαμηλή διάσχιση συμβουλευτική φόβος ψυχολόγος προβλήματα ψυχολογία νευρική γνωσιακή φαντασιώσεις μετρό Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; συνεδρίες νευρική χαμηλή φοβίες συμπεριφοράς ψυχολόγος συναισθήματα ψυχοθεραπεύτρια αυτοπραγμάτωση μετρό ψυχολογία γονέων γνωσιακή κενό φαντασιώσεις διάχυτη ραντεβού κέντρο άγχος ανορεξία προβλήματα Αθήνα εγκατάλειψη Ακρόπολη ψυχοθεραπευτής ψυχολόγοι ψυχοθεραπεία αυτοεκτίμηση διάσχιση θανάτου προσέγγιση ψυχοθεραπείας κατάθλιψη δυσκολίες αναπτυξιακή διαταραχή κρίσεις πανικού αυτογνωσία φόβος αναλυτική βουλιμία σχέσεις συμβουλευτική Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; συμβουλευτική αυτογνωσία προβλήματα βουλιμία εγκατάλειψη κατάθλιψη γονέων διαταραχή φαντασιώσεις συνεδρίες σχέσεις προσέγγιση αυτοεκτίμηση Αθήνα δυσκολίες ψυχοθεραπείας διάχυτη κέντρο μετρό ψυχοθεραπευτής ραντεβού κενό φόβος χαμηλή αυτοπραγμάτωση φοβίες ψυχολογία ψυχολόγοι νευρική συναισθήματα διάσχιση γνωσιακή ψυχοθεραπεία ψυχοθεραπεύτρια άγχος ανορεξία πανικού θανάτου συμπεριφοράς αναλυτική κρίσεις ψυχολόγος Ακρόπολη αναπτυξιακή Μήπως ανησυχείς υπερβολικά πάντα; διάχυτη θανάτου Αθήνα συμπεριφοράς κατάθλιψη αναπτυξιακή εγκατάλειψη ψυχολόγοι συνεδρίες χαμηλή κέντρο πανικού γονέων ραντεβού φόβος ψυχοθεραπευτής συναισθήματα ψυχοθεραπεύτρια σχέσεις ψυχολόγος συμβουλευτική φαντασιώσεις γνωσιακή Ακρόπολη διαταραχή προβλήματα βουλιμία διάσχιση ανορεξία άγχος δυσκολίες προσέγγιση φοβίες αυτοεκτίμηση ψυχοθεραπεία αναλυτική κρίσεις ψυχολογία μετρό αυτοπραγμάτωση αυτογνωσία ψυχοθεραπείας κενό νευρική

Τίτλος: Μήπως ανησυχείς υπερβολικά για τα πάντα;
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2022-10-03 22:02:40
Νέα Ψυχοθεραπευτική Ομάδα Αυτογνωσίας
This is default text for notification bar