COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς

COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς αυτοπραγμάτωση αυτογνωσία προσέγγιση ψυχοθεραπεία φοβίες κρίσεις μετρό γνωσιακή ανορεξία ψυχοθεραπευτής ραντεβού αυτοεκτίμηση προβλήματα διάχυτη συνεδρίες ψυχοθεραπείας συμπεριφοράς Αθήνα κενό αναλυτική δυσκολίες θανάτου φόβος πανικού αναπτυξιακή συμβουλευτική άγχος ψυχοθεραπεύτρια συναισθήματα διαταραχή κέντρο σχέσεις φαντασιώσεις ψυχολόγος διάσχιση εγκατάλειψη ψυχολόγοι Ακρόπολη χαμηλή κατάθλιψη γονέων βουλιμία νευρική ψυχολογία

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2020/03/covid-psy.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣΝΕΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ]

Με τον αριθμό των κρουσμάτων COVID-19 συνεχώς να αυξάνεται, τα περιοριστικά μέτρα γίνονται όλο και πιο αυστηρά.

Πλέον, καλούμαστε να μείνουμε σπίτι, να σταματήσουμε την καθημερινότητα που είχαμε έως τώρα, να σταματήσουμε τις δραστηριότητες και την εργασία μας. Οι κοινωνικές επαφές και ο συνωστισμός χαρακτηρίζονται επικίνδυνες. Σε όλη αυτή την κατάσταση, είναι σημαντικό να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την ψυχική μας υγεία.

Τόσο η απειλή του ιού όσο και ο αναγκαστικός περιορισμός, είναι πιθανό να μας δημιουργήσουν:

Φόβο και άγχος

Φόβο για την υγεία τη δική μας και των δικών μας σημαντικών προσώπων. Άγχος αν είμαστε επαρκώς εφοδιασμένοι, τι θα συμβεί στο μέλλον, αν θα τα καταφέρουμε, αν θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην καθημερινότητά μας και με ποιες απώλειες. Τέλος, ανασφάλεια για το κατά πόσο τελικά ελέγχουμε τη ζωή μας.

Κατάθλιψη ή/και πλήξη

Η παύση από την καθημερινή μας ρουτίνα και εργασία μπορεί να επηρεάσουν τη διάθεσή μας, φέρνοντας συναισθήματα θλίψης, πλήξης και αρκετή μοναξιά.

Θυμό, απογοήτευση και ευερεθιστότητα

Μπορεί να νιώσουμε θυμό για τα αυστηρά μέτρα, τον περιορισμό ή την κατάσταση που επικρατεί, απογοήτευση για την αδυναμία μας να ελέγξουμε άμεσα την εξάπλωση της πανδημίας. Επίσης, μπορεί να νιώσουμε ευερεθιστότητα ως αποτέλεσμα των αρνητικών μας συναισθημάτων.

Στιγματισμός

Ακόμη και με συμπτώματα ενός απλού κρυολογήματος, οι υπόλοιποι άνθρωποι για την προστασία τους θα μας αποφεύγουν με εμφανή τρόπο, όμως είναι λογικό να επικρατεί φόβος καθώς πρόκειται για έναν άγνωστο ακόμα ιό. Οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας – περίθαλψης που βοηθούν στην αντιμετώπιση των νοσούντων, έχουν ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο να πιεστούν ψυχολογικά, ενώ οι ευπαθείς ομάδες καθώς και άτομα με ιδιαίτερες ανάγκες που χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα είναι επίσης πιθανό να βιώσουν έντονο άγχος.

Αντιμετώπιση

1. Πληροφόρηση

Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε, απαιτείται προγραμματισμός και σχεδιασμός για το πως θα οργανώσουμε το χρόνο μας και πώς θα καλύψουμε τις ψυχολογικές και σωματικές μας ανάγκες.

Ελέγχουμε την ποσότητα και την αξιοπιστία της πληροφόρησης που λαμβάνουμε, ενημερωνόμαστε δε από επίσημες πηγές. Εξισορροπούμε το χρόνο μας ώστε να υπάρχει αντίστοιχος και για δραστηριότητες ανεξάρτητες της πανδημίας π.χ. ακούμε μουσική, διαβάζουμε βιβλία, βλέπουμε ταινίες, μαθαίνουμε ξένες γλώσσες κ.λ.π.

2. Ρουτίνα

Δημιουργούμε και ακολουθούμε μια καθημερινή ρουτίνα. Η διατήρηση της καθημερινής ρουτίνας μπορεί να βοηθήσει τους ενήλικες αλλά και τα παιδιά να διατηρήσουν την αίσθηση της τάξης και του σκοπού στη ζωή, παρά την απομόνωση. Προσπαθούμε να συμπεριλάβουμε τακτικές καθημερινές δραστηριότητες, όπως εργασία, άσκηση ή εκμάθηση, ακόμη και αν πρέπει να εκτελούνται εξ’ αποστάσεως. Ενσωματώνουμε άλλα υγιεινά χόμπι, ανάλογα με τις ανάγκες μας.

3. Επικοινωνία

Μένουμε ουσιαστικά συνδεδεμένοι με τους άλλους. Οι αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο μπορεί να είναι περιορισμένες, αλλά οι ψυχολόγοι προτείνουν τη χρήση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων κειμένου, συνομιλίας μέσω βίντεο και κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για πρόσβαση σε δίκτυα κοινωνικής υποστήριξης. Αν αισθάνεστε λυπημένος ή ανήσυχος, χρησιμοποιήστε αυτές τις συνομιλίες ως ευκαιρία για να συζητήσετε την εμπειρία και τα συναισθήματά σας. Συζητήστε με εκείνους που γνωρίζετε πως βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκολύνουν την επικοινωνία και την υποστήριξη μεταξύ των ατόμων που είναι σε καραντίνα.

Η επαφή με τα κατοικίδια ζώα για συναισθηματική υποστήριξη είναι ένας άλλος τρόπος να παραμείνετε συνδεδεμένοι.

4. Υγιεινός τρόπος ζωής

Διατηρούμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Απολαύστε αρκετό ύπνο, τρώτε καλά και ασκείστε στο σπίτι σας όταν είστε φυσικά σε θέση να το κάνετε. Προσπαθήστε να αποφύγετε τη χρήση αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών ως τρόπο αντιμετώπισης των πιέσεων της απομόνωσης. Αν χρειαστεί, εξετάστε τις επιλογές σας για on line απομακρυσμένη ψυχοθεραπεία. Εάν βλέπετε ήδη έναν ψυχολόγο, συνεχίστε την θεραπεία σας και δουλέψτε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε.

5. Προσαρμοστικότητα και ψυχική ανθεκτικότητα

Συνεχίζουμε την καθημερινότητά μας προσαρμόζοντάς την στα νέα δεδομένα. Διατηρούμε ένα καθημερινό ωράριο που περιλαμβάνει εργασία, γυμναστική και κοινωνική επαφή ενώ μένουμε μέσα στο σπίτι. Η ρουτίνα θα μας κάνει να νιώσουμε πιο ασφαλείς, γιατί μας υπενθυμίζει ότι δεν γνωρίζουμε τί θα συμβεί, ούτε και μπορούμε να το ελέγξουμε, ξέρουμε όμως ότι μπορούμε να το παλέψουμε και να το αντιμετωπίσουμε. Το αισιόδοξο κομμάτι που εμείς μπορούμε να εγγυηθούμε είναι ότι εμείς θα αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες.

Αν νιώσετε δυσκολία στη διαχείριση του άγχους και του φόβου σας, ζητήστε βοήθεια από κάποιον ειδικό. Δεν είναι αδυναμία, είναι δύναμη γιατί το αντιμετωπίζετε.

COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς σχέσεις διάχυτη φαντασιώσεις Ακρόπολη αυτογνωσία κενό γνωσιακή κέντρο συναισθήματα κρίσεις ψυχοθεραπεύτρια αναλυτική βουλιμία ψυχοθεραπεία συμπεριφοράς αυτοπραγμάτωση θανάτου δυσκολίες ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπείας Αθήνα συμβουλευτική διάσχιση προβλήματα χαμηλή νευρική προσέγγιση αυτοεκτίμηση γονέων αναπτυξιακή συνεδρίες φοβίες ραντεβού διαταραχή κατάθλιψη ανορεξία άγχος ψυχολογία εγκατάλειψη μετρό πανικού ψυχολόγος φόβος ψυχολόγοιCOVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς διάσχιση γνωσιακή κενό αναπτυξιακή προβλήματα ραντεβού χαμηλή εγκατάλειψη αναλυτική ψυχοθεραπεύτρια αυτογνωσία νευρική ψυχολόγοι βουλιμία ψυχοθεραπεία κέντρο μετρό συνεδρίες αυτοπραγμάτωση Αθήνα κατάθλιψη διάχυτη συμβουλευτική άγχος Ακρόπολη φαντασιώσεις ψυχολογία δυσκολίες φόβος προσέγγιση ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπείας συναισθήματα αυτοεκτίμηση κρίσεις ανορεξία συμπεριφοράς θανάτου φοβίες πανικού διαταραχή ψυχολόγος γονέων σχέσεις COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς νευρική άγχος γνωσιακή φοβίες ψυχολογία αυτοεκτίμηση Αθήνα κρίσεις εγκατάλειψη ψυχοθεραπεία διάσχιση ψυχοθεραπευτής φόβος αυτογνωσία ανορεξία κατάθλιψη σχέσεις Ακρόπολη ψυχολόγος χαμηλή διάχυτη συναισθήματα αναλυτική συνεδρίες ψυχολόγοι διαταραχή κέντρο φαντασιώσεις ψυχοθεραπείας συμπεριφοράς ραντεβού αυτοπραγμάτωση θανάτου ψυχοθεραπεύτρια δυσκολίες προσέγγιση βουλιμία αναπτυξιακή μετρό γονέων προβλήματα συμβουλευτική πανικού κενό COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς ψυχολογία προσέγγιση συμπεριφοράς κέντρο αυτοεκτίμηση φοβίες προβλήματα ραντεβού ψυχοθεραπεία Ακρόπολη φαντασιώσεις ψυχολόγοι διάχυτη βουλιμία νευρική γονέων συνεδρίες πανικού Αθήνα συναισθήματα εγκατάλειψη συμβουλευτική αυτογνωσία ψυχοθεραπείας δυσκολίες χαμηλή διάσχιση σχέσεις μετρό αυτοπραγμάτωση ψυχοθεραπευτής ψυχολόγος γνωσιακή αναπτυξιακή άγχος αναλυτική διαταραχή κρίσεις κενό ψυχοθεραπεύτρια κατάθλιψη θανάτου φόβος ανορεξία COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς σχέσεις ψυχολογία γνωσιακή κενό διάχυτη αυτοεκτίμηση βουλιμία μετρό προσέγγιση φαντασιώσεις αναπτυξιακή ψυχολόγος ραντεβού αυτοπραγμάτωση γονέων άγχος ψυχολόγοι διαταραχή Αθήνα αναλυτική φόβος ψυχοθεραπείας χαμηλή διάσχιση αυτογνωσία ψυχοθεραπεύτρια νευρική συναισθήματα πανικού δυσκολίες θανάτου Ακρόπολη κρίσεις συνεδρίες ανορεξία κατάθλιψη προβλήματα κέντρο ψυχοθεραπευτής ψυχοθεραπεία φοβίες συμπεριφοράς συμβουλευτική εγκατάλειψη

Τίτλος: COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2020-03-24 22:56:09