COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς

COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς ανορεξία αυτοπραγμάτωση δυσκολίες φοβίες αναπτυξιακή αυτοεκτίμηση διάχυτη εγκατάλειψη ψυχοθεραπεύτρια ψυχοθεραπευτής νευρική φαντασιώσεις προβλήματα ραντεβού ψυχολογία άγχος σχέσεις γονέων συμπεριφοράς αυτογνωσία Αθήνα κατάθλιψη κενό πανικού ψυχοθεραπεία ψυχολόγοι χαμηλή Ακρόπολη κρίσεις διαταραχή προσέγγιση μετρό αναλυτική φόβος συμβουλευτική θανάτου γνωσιακή διάσχιση συνεδρίες κέντρο συναισθήματα ψυχοθεραπείας βουλιμία ψυχολόγος

https://psycho-logia.gr/wp-content/uploads/2020/03/covid-psy.jpg
[Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣΝΕΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ]

Με τον αριθμό των κρουσμάτων COVID-19 συνεχώς να αυξάνεται, τα περιοριστικά μέτρα γίνονται όλο και πιο αυστηρά.

Πλέον, καλούμαστε να μείνουμε σπίτι, να σταματήσουμε την καθημερινότητα που είχαμε έως τώρα, να σταματήσουμε τις δραστηριότητες και την εργασία μας. Οι κοινωνικές επαφές και ο συνωστισμός χαρακτηρίζονται επικίνδυνες. Σε όλη αυτή την κατάσταση, είναι σημαντικό να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την ψυχική μας υγεία.

Τόσο η απειλή του ιού όσο και ο αναγκαστικός περιορισμός, είναι πιθανό να μας δημιουργήσουν:

Φόβο και άγχος

Φόβο για την υγεία τη δική μας και των δικών μας σημαντικών προσώπων. Άγχος αν είμαστε επαρκώς εφοδιασμένοι, τι θα συμβεί στο μέλλον, αν θα τα καταφέρουμε, αν θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην καθημερινότητά μας και με ποιες απώλειες. Τέλος, ανασφάλεια για το κατά πόσο τελικά ελέγχουμε τη ζωή μας.

Κατάθλιψη ή/και πλήξη

Η παύση από την καθημερινή μας ρουτίνα και εργασία μπορεί να επηρεάσουν τη διάθεσή μας, φέρνοντας συναισθήματα θλίψης, πλήξης και αρκετή μοναξιά.

Θυμό, απογοήτευση και ευερεθιστότητα

Μπορεί να νιώσουμε θυμό για τα αυστηρά μέτρα, τον περιορισμό ή την κατάσταση που επικρατεί, απογοήτευση για την αδυναμία μας να ελέγξουμε άμεσα την εξάπλωση της πανδημίας. Επίσης, μπορεί να νιώσουμε ευερεθιστότητα ως αποτέλεσμα των αρνητικών μας συναισθημάτων.

Στιγματισμός

Ακόμη και με συμπτώματα ενός απλού κρυολογήματος, οι υπόλοιποι άνθρωποι για την προστασία τους θα μας αποφεύγουν με εμφανή τρόπο, όμως είναι λογικό να επικρατεί φόβος καθώς πρόκειται για έναν άγνωστο ακόμα ιό. Οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας – περίθαλψης που βοηθούν στην αντιμετώπιση των νοσούντων, έχουν ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο να πιεστούν ψυχολογικά, ενώ οι ευπαθείς ομάδες καθώς και άτομα με ιδιαίτερες ανάγκες που χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα είναι επίσης πιθανό να βιώσουν έντονο άγχος.

Αντιμετώπιση

1. Πληροφόρηση

Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε, απαιτείται προγραμματισμός και σχεδιασμός για το πως θα οργανώσουμε το χρόνο μας και πώς θα καλύψουμε τις ψυχολογικές και σωματικές μας ανάγκες.

Ελέγχουμε την ποσότητα και την αξιοπιστία της πληροφόρησης που λαμβάνουμε, ενημερωνόμαστε δε από επίσημες πηγές. Εξισορροπούμε το χρόνο μας ώστε να υπάρχει αντίστοιχος και για δραστηριότητες ανεξάρτητες της πανδημίας π.χ. ακούμε μουσική, διαβάζουμε βιβλία, βλέπουμε ταινίες, μαθαίνουμε ξένες γλώσσες κ.λ.π.

2. Ρουτίνα

Δημιουργούμε και ακολουθούμε μια καθημερινή ρουτίνα. Η διατήρηση της καθημερινής ρουτίνας μπορεί να βοηθήσει τους ενήλικες αλλά και τα παιδιά να διατηρήσουν την αίσθηση της τάξης και του σκοπού στη ζωή, παρά την απομόνωση. Προσπαθούμε να συμπεριλάβουμε τακτικές καθημερινές δραστηριότητες, όπως εργασία, άσκηση ή εκμάθηση, ακόμη και αν πρέπει να εκτελούνται εξ’ αποστάσεως. Ενσωματώνουμε άλλα υγιεινά χόμπι, ανάλογα με τις ανάγκες μας.

3. Επικοινωνία

Μένουμε ουσιαστικά συνδεδεμένοι με τους άλλους. Οι αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο μπορεί να είναι περιορισμένες, αλλά οι ψυχολόγοι προτείνουν τη χρήση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων κειμένου, συνομιλίας μέσω βίντεο και κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για πρόσβαση σε δίκτυα κοινωνικής υποστήριξης. Αν αισθάνεστε λυπημένος ή ανήσυχος, χρησιμοποιήστε αυτές τις συνομιλίες ως ευκαιρία για να συζητήσετε την εμπειρία και τα συναισθήματά σας. Συζητήστε με εκείνους που γνωρίζετε πως βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκολύνουν την επικοινωνία και την υποστήριξη μεταξύ των ατόμων που είναι σε καραντίνα.

Η επαφή με τα κατοικίδια ζώα για συναισθηματική υποστήριξη είναι ένας άλλος τρόπος να παραμείνετε συνδεδεμένοι.

4. Υγιεινός τρόπος ζωής

Διατηρούμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Απολαύστε αρκετό ύπνο, τρώτε καλά και ασκείστε στο σπίτι σας όταν είστε φυσικά σε θέση να το κάνετε. Προσπαθήστε να αποφύγετε τη χρήση αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών ως τρόπο αντιμετώπισης των πιέσεων της απομόνωσης. Αν χρειαστεί, εξετάστε τις επιλογές σας για on line απομακρυσμένη ψυχοθεραπεία. Εάν βλέπετε ήδη έναν ψυχολόγο, συνεχίστε την θεραπεία σας και δουλέψτε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε.

5. Προσαρμοστικότητα και ψυχική ανθεκτικότητα

Συνεχίζουμε την καθημερινότητά μας προσαρμόζοντάς την στα νέα δεδομένα. Διατηρούμε ένα καθημερινό ωράριο που περιλαμβάνει εργασία, γυμναστική και κοινωνική επαφή ενώ μένουμε μέσα στο σπίτι. Η ρουτίνα θα μας κάνει να νιώσουμε πιο ασφαλείς, γιατί μας υπενθυμίζει ότι δεν γνωρίζουμε τί θα συμβεί, ούτε και μπορούμε να το ελέγξουμε, ξέρουμε όμως ότι μπορούμε να το παλέψουμε και να το αντιμετωπίσουμε. Το αισιόδοξο κομμάτι που εμείς μπορούμε να εγγυηθούμε είναι ότι εμείς θα αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες.

Αν νιώσετε δυσκολία στη διαχείριση του άγχους και του φόβου σας, ζητήστε βοήθεια από κάποιον ειδικό. Δεν είναι αδυναμία, είναι δύναμη γιατί το αντιμετωπίζετε.

COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς κατάθλιψη ψυχολόγοι διάχυτη αναπτυξιακή ψυχοθεραπεύτρια ραντεβού σχέσεις φοβίες ψυχολογία προβλήματα συμβουλευτική πανικού διάσχιση θανάτου ψυχολόγος ψυχοθεραπευτής αυτοεκτίμηση συνεδρίες ψυχοθεραπεία συναισθήματα βουλιμία συμπεριφοράς γνωσιακή χαμηλή προσέγγιση εγκατάλειψη Αθήνα αναλυτική αυτοπραγμάτωση γονέων μετρό κέντρο διαταραχή κρίσεις άγχος φαντασιώσεις κενό αυτογνωσία ανορεξία φόβος δυσκολίες Ακρόπολη ψυχοθεραπείας νευρικήCOVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς γονέων συμπεριφοράς θανάτου φαντασιώσεις συναισθήματα ανορεξία ραντεβού προσέγγιση διάσχιση διάχυτη αυτογνωσία εγκατάλειψη δυσκολίες ψυχολόγοι φοβίες αυτοπραγμάτωση κέντρο νευρική Ακρόπολη κατάθλιψη ψυχοθεραπεύτρια Αθήνα αναλυτική ψυχολογία ψυχοθεραπεία σχέσεις αναπτυξιακή ψυχοθεραπευτής αυτοεκτίμηση γνωσιακή ψυχολόγος προβλήματα ψυχοθεραπείας βουλιμία φόβος κρίσεις διαταραχή συνεδρίες μετρό χαμηλή πανικού κενό άγχος συμβουλευτική COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς φοβίες άγχος φαντασιώσεις νευρική διάχυτη διαταραχή συμπεριφοράς συνεδρίες δυσκολίες κενό σχέσεις συμβουλευτική προσέγγιση κατάθλιψη διάσχιση αναπτυξιακή γνωσιακή κρίσεις θανάτου ψυχολογία αυτογνωσία ψυχοθεραπείας συναισθήματα Αθήνα Ακρόπολη χαμηλή ψυχολόγος ψυχοθεραπευτής φόβος ανορεξία βουλιμία αυτοπραγμάτωση μετρό ραντεβού ψυχοθεραπεία ψυχολόγοι ψυχοθεραπεύτρια αυτοεκτίμηση αναλυτική γονέων εγκατάλειψη κέντρο πανικού προβλήματα COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς χαμηλή ψυχοθεραπευτής αυτοεκτίμηση βουλιμία συναισθήματα γονέων αναλυτική ψυχοθεραπεία μετρό συμπεριφοράς Αθήνα ψυχολόγος προβλήματα κατάθλιψη πανικού γνωσιακή κενό φαντασιώσεις αυτογνωσία νευρική αναπτυξιακή ανορεξία φοβίες συμβουλευτική προσέγγιση ραντεβού ψυχοθεραπεύτρια θανάτου διάσχιση άγχος φόβος αυτοπραγμάτωση ψυχολόγοι ψυχοθεραπείας κρίσεις ψυχολογία διαταραχή δυσκολίες διάχυτη κέντρο συνεδρίες σχέσεις Ακρόπολη εγκατάλειψη COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς ψυχολόγος Ακρόπολη σχέσεις κέντρο κρίσεις συναισθήματα ψυχοθεραπεύτρια χαμηλή φόβος ψυχοθεραπείας αυτογνωσία φαντασιώσεις κενό Αθήνα προβλήματα δυσκολίες αναλυτική συνεδρίες πανικού εγκατάλειψη κατάθλιψη άγχος βουλιμία γνωσιακή νευρική ψυχοθεραπεία ανορεξία συμβουλευτική μετρό φοβίες συμπεριφοράς διάσχιση ψυχολογία αναπτυξιακή ψυχοθεραπευτής ραντεβού ψυχολόγοι αυτοπραγμάτωση προσέγγιση αυτοεκτίμηση διαταραχή θανάτου γονέων διάχυτη

Τίτλος: COVID-19 Μένουμε Ψυχικά Υγιείς
Σύνδεσμος:
Αναρτήθηκε:
Τελευταία τροποποίηση: 2020-09-17 13:32:46